Usługa języka migowego
A A A

Anna Klimczak Zamknięte

Wystawa do oglądania przez witryny Galerii

 

Na zdjęciu widzimy stojącą przed galerią Annę Klimczak i kuratora galerii Ryszarda Ługowskiego z kudłatym pieskiem na ręku. Za nimi widać fragment okna galerii i instalację artystki.

Przygotowanie wystawy sprowokował przegląd szkiców i rysunków z przeszłości. Zmniejszanie dystansu między teraźniejszością a dawnymi wydarzeniami, afirmacja wybranych faktów oraz przemyśleń, stworzyło szerszą perspektywę interpretacji. Widzowie doświadczają ograniczeń związanych z odbiorem ekspozycji, tymczasem limity pozwalają uruchomić nowe sposoby myślenia o wystawie. Projekt ukazuje archiwum jako ważny aspekt w wyznaczaniu mapy na przyszłość, a jednocześnie wskazuje czas i pamięć jako przeszkody w swobodnym oglądzie rzeczywistości. 

Anna Klimczak 

Artystka wizualna. Tworzy dzieła site-specific i akcje performatywne. Porusza tematy związane z utrudnioną komunikacją. Jest absolwentką Akademii Sztuk Pięknych w Poznaniu i laureatką Nagrody Artystycznej Miasta Poznania. Brała udział m.in. w pierwszej edycji polskiego festiwalu Rybie Oko czy w Biennale d’Issy we Francji. Od 1999 roku zajmuje się edukacją artystyczną i działalnością organizacyjną. Współtwórczyni i wieloletnia prezeska Fundacji Griffin Art Space wpierającej polską sztukę współczesną. Obecnie pracuje w Polsko-Japońskiej Akademii Technik Komputerowych w Warszawie, gdzie prowadzi Pracownię Multimediów. 

Wybrane wystawy indywidualne: 

2014 – Woliera, BWA Zielona Góra
2007 – Terytoria, Galeria XX1, Warszawa
2007 – Blokowanie, Galeria ON, Poznań
2007 – Akwarelistka. Dla malarzy i pszczelarzy, Galeria Otwarta Pracownia, Kraków 

2006 – Jutro będzie dobry dzień, Galeria NoD, Praga/Czechy 

Wybrane wystawy zbiorowe: 

2019 – V Piotrkowskie Biennale Sztuki, Ośrodek Działań Artystycznych, Piotrków Trybunalski 2018 – Między Zbawieniem a Konstytucją, Galeria BWA Warszawa
2017 – Znaki, Galeria XX1, Warszawa
2014 – SIEĆ – Sztuka Dialogu 2, Fundacja Pro le, Warszawa 

2012 – Hotel de Inmigrantes/Cosmopolitan Stranger, Manifesta 9, Hasselt; Belgia 

 

Zdjęcie wykonane wieczorem, z zewnątrz galerii. Przez okno widzimy instalację artystki. Instalacja jest konstrukcją, składającą się z czarnych nieregularnych listew. Po prawej stronie znajduje się czarna listwa, do której przymocowane są czarno-białe rysunki, delikatnie oświetlone. W szybach okna odbijają się światła przejeżdżających samochodów.

 

Na zdjęciu widzimy czarną listwę na tle białej ściany. Do listwy przymocowane są czarno-białe rysunki, przedstawiające szkice wnętrz i formy geometryczne Całość jest delikatnie oświetlona.

 

Zdjęcie przedstawia fragment sali wystawowej. Widzimy konstrukcję zbudowaną z nieregularnych listew. Pod sufitem podwieszony jest jakby ekran zbudowany z czarnych listew, do których przymocowana jest przeźroczysta cienka czarna siateczka. Po lewej znajduje się biały prostokąt, wykonany z płótna.

 

Zdjęcie wykonane wieczorem, na zewnątrz galerii.  Na tle instalacji widocznej przez okno widzimy ubraną na czarno autorkę wystawy trzymającą w ręku bukiet żółtych słoneczników.

 

zdjęcie nr 1 oraz na stronie głównej galerii Maciej Meru Adamczewski
zdjęcia 2-5 Ignacy Skwarcan