Usługa języka migowego
A A A
Instagram Facebook YouTube

Szymon Popielec
Warstwy

 

Zdjęcie przedstawia instalację ustawioną na białym stole we wnętrzu galerii. Praca zbudowana jest z bardzo wielu malutkich żołnierzyków, drobnych zabawek pomalowanych na różne kolory, mechanizmów zegarowych. Środkowa część pracy przypomina świątynię. Całość jest ogrodzona niebieskim sznurem.

Świątynia, 2017-2023

 

Sztuka rytuałem świadomości – 

Abstrakt załamania.

“Warstwy”

 

Obrazy pożerające rzeczywistość. Farba z powierzchni płótna anektuje blejtram, przekształcając go w stabilną podstawę obiektu malarskiego.

Majaczące rysunki, wydostające się z kartek tworzą kolejne wymiary opowieści. Cykające instalacje napełniają się przeżyciami i odliczają.

Ciągłość procesu samodoskonalenia się w wymiarze energii wyższych.

Rozwój duchowości prowadzący do oswojenia emocji, które stają się tarczą na nawarstwiający się osad doświadczeń. Organizacja procesów odpowiadających za istnienie twórcze. Wszystko w deliryczno – halucynogennym humorze.

 Sztuka jest wiarą w poszukiwanie nieuniknionego; brzmi to ironicznie ponieważ nie da się tego uniknąć, lecz można wpływać na świadomość, którą niesie los. Funkcją artysty jest formowanie dzieła za życia, które przetrwa jego śmierć. Krajobraz dusz zderza się z monotonią myśli. Szymon Popielec

 

Zdjęcie przedstawia dwa wiszące na ścianie abstrakcyjne obrazy. Prace mają grubo nawarstwioną farbę, w pierwszym dominują turkusowe zielenie.

 

Zdjęcie przedstawia wnętrze galerii. W pierwszym planie widać trzy duże niebiesko-fioletowe kule leżące na niebiesko-fioletowym tle – obrazie. Wokół przywiązane są tekturowe rury. Z tyłu widać mężczyznę podczas malowania.

Szymon Popielec podczas pracy.

 

Zdjęcie przedstawia ścianę galerii, na której wiszą nieregularnie rozmieszczone obrazy o grubej fakturze. Pod nimi znajduje się instalacja zbudowana z cegieł. Ma kształt kominka. Na wierzchu leży duży kawał drewna, na nim poustawiane są drobne przedmioty.

 

Szymon Popielec, artysta intermedialny, performer. Urodzony w 1989 roku w Szczebrzeszynie. Ukończył Liceum im. Barnarda Morando w Zamościu, Kolegium Sztuk Pięknych Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej w Kazimierzu Dolnym. Jest absolwentem Wydziału Artystycznego UMCS w Lublinie. Dyplom zrealizował w pracowni prof. Jana Gryki w 2016 roku. W latach 2011-2012 odbył stypendium na Uniwersytecie Konstantyna Filozofa w Nitrze. W 2021 zdobył Grand Prix w Konkursie malarskim Lubelska Wiosna. Obecnie jest doktorantem w Szkole Doktorskiej Nauk Humanistycznych UMCS w Lublinie.

 

Wybrane wystawy zbiorowe:

Pejzaż malarstwa polskiego, Zachęta, Warszawa, 2023,

Kolekcja Sammlung Pustuła, BWA, Rzeszów, 2023,

S / PACE / S, Robert Kuśmirowski, Mariusz Tarkawian, Szymon

Popielec, Galeria XX1, Warszawa, 2021.

 

Wybrane wystawy indywidualne:

Częstotliwość Napięć, Galeria Kaplica, Orońsko, 2022,

Wo i Wa – wraz z Julią Kral, Galeria Terminal 08, Gorzów Wielkopolski, 2021

Historia Księgi Pamiątkowej. Gryka/Tarkawian/Popielec, Szymon Popielec wraz z

Janem Gryką i Mariuszem Tarkawianem, Studio KZMRZ, Kazimierz Dolny, 2019.

 

Zdjęcie przedstawia wnętrze galerii. W pierwszym planie znajduje się kolorowa instalacja zbudowana z wielu drobnych elementów. W głębi widać stojące trzy osoby.

Oprowadzanie po wystawie w polskim języku migowym, z tłumaczeniem na język foniczny.
Od lewej: Elżbieta Żurawska i Janusz Pierzchalski (tłumacze), Lesia Lupookova (oprowadzająca).

zdjęcia Ignacy Skwarcan

 

Audiodeskrypcja wystawy

kod QR audiodeskrypcja wystawy